Mot teneriffa om några timmar

Hej!

Vi hade en sån otroligt mysig kväll igår jag och tjejerna. Vi åt god mat och pratade i timmar, var hemma runt halv tolv och då somnade jag så gott. Idag har jag gjort massa ärenden och köpt det sista jag behöver ha med mig, det är helt sjukt. Om mindre än sju timmar sitter vi i bilen påväg till flygplatsen.
Jag har packat klart det mesta men fortfarande lite småplock kvar.

Var ju hos frisören igår och klippte mig + slingade, så jag lirar nu mera i väldigt ljust. Inte blont men väldigt ljust. Är så nöjd!

Nu måste jag fortsätta packa och fixa, vet inte hur bra uppdateringen kommer vara under veckan men jag kommer ta mycket bilder som jag ska visa er!

Ha det underbart här hemma!

Ken ring

Hej på er!

Sitter just nu hos frisören och väntar på att slingorna ska "verka".
Jobbet igår bestod av några rådgivningskunder och sedan kortkontroll. Efter det hämtade Filip mig och vi var där en stund sedan gick jag till Mathilda. Där det var förfest.
Gårdagen igår var riktigt bra!
Är väl inget direkt Ken ring fan men det var en riktigt rolig kväll!

Efter detta åker jag hem och fixar mig för ikväll blir det middag med mina tjejer.❤

Snygg bild va? Mathilda som precis bet Hugo i örat och han blev något förvånad haha!

We're too young to care

Skrev ingenting igår innan jag började jobbet då jag var ute på vift. Halv ett var jag i stan och trådade mina ögonbryn på en salong. Lånade två böcker på bibblan och hämtade ut biljetterna till Beyonce. Sedan mötte jag upp filip, vi åt ceasarsallad och sedan var klockan så mycket att jag fick åka till jobbet.

Jobbet gick fint även igår. Filip kom när jag slutade så åkte vi hem till mig direkt, filip somnade ganska direkt. Tröttis.
Idag vaknade vi ganska tidigt och åkte till stallet, vi fixade och jag red. Nu sitter Filip och pluggar och jag målar naglarna. Ska packa iordning lite saker för ikväll efter jobbet åker jag direkt till Mathilda på förfest och därefter blir det Lipz.
 KUL!

Morning

God morgon!

Jobbet igår gick riktigt bra, timmarna flöt på bra. Några timmar innan jobbet träffade jag Mathilda, vi gick åt och pratade en lång stund.

Nu ska jag gå upp ur sängen och äta lite innan det blir stallet. Måste sätta på Janne tjockare täcke idag med, svinkallt ute ju. Börjar inte jobba förrän kl fyra så jag har många timmar innan dess att spendera.

Asics GT-2000 W

Här är de nya löparskorna jag köpte förra veckan. Asics GT-2000 W.
Helt underbart sköna.
Jag köpte mina på Team Sportia och de kostar 1599:-.

Förträfflig dämpning för längre löppass

GT-2000 är det nya namnet på den senaste modellen i den prisvinnande GT-2000 serien. Naturligtvis fortsätter den att leverera imponerande komfort och passform för överpronerare.

Den nya Guidence Trusstic är designad för att arbeta tillsammans med Guidence Line i yttersulan. Tillsammans främjar dom ett mer effektivt steg genom att guida foten från från hälisättning till frånskjut och samtidigt stödja mellanfoten.

En annan nyhet i GT-2000 är det Dynamiska DuoMax Support Systemet. En mellansula med två densiteter där den mjukare delen längst upp ger ökad sensorisk feedback och komfort.

Denna modell erbjuder Gender Specific Cushioning, ett extra mjukt övre lager av Solyte Dual Density mellansulan, designad för att öka dämpning och komfort för kvinnliga löpare.

Den lätta svetsade ovandelen har färre sömmar och ger mindre risk för irritation vilket leder till ökad komfort.

Med sin förträffliga dämpning och passform är GT-2000 perfekt för de längre löppassen.

Packning

Stallet är avklarat och klockan är bara nio, skönt. Ska ta mig lite till frukost och sedan fortsätta packa lite inför söndag. Har planer varje dag tills dess så det är skönt att vara ute i god tid. Det kommer fler inlägg under dagen så håll utkik. KRAM!

Work

Har varit en fin dag idag. Men känns i kroppen att jag har ett virus i den.
Jag klättrar på väggarna så träningssugen jag. Får nöja mig med lugna promenader tills jag känner att det är helt borta, för någon hjärtmuskelinflammation har jag inte tid med.
Dödade lite tid genom att laga nyttiga bananmuffins och att packa lite tidigare idag innan jag åkte till jobbet.
Jobbet gick fint, alla mina rådgivningstider på torsdag är uppbokade så det blir spännande. Så mycket nytt.
Tur jag har underbara Emelie som hjälper mig med massa! Tusen tack ❤

Nu måste jag sova. Kram!

Day

Hej på er!
Igår kväll kröp jag ner i sängen redan strax efter åtta. Jag var så otroligt trött så orkade verkligen vara uppe mer haha.
Kände mig ganska utvilad när jag vaknade runt halv åtta. Tog lite frukost och åkte till stallet direkt. Spenderade några timmar där, red och fixade. Solen skiner helt underbart, dock blåser det otroligt kallt.
Planerna för resten utav dagen är att plocka iordning lite, börja tvätta det som ska med till Teneriffa och packa lite smått sedan ska jag även ut på en PW.
Mår fortfarande inte bra, fortfarande ont i lungorna och förskyld, vill verkligen inte börja träna för tidigt samtidigt som jag är så otroligt sugen.

You turn me on

Hej på er!

Flera dagar har gått sedan jag sist skrev men jag tänker faktist inte ursäkta mig för det. Filip har varit hemma över helgen så har velat spendera all min lediga tid med honom.

I torsdags efter jobbet åkte jag hem till hans föräldrar där det bjöds på väldigt god mat och prat i flera timmar. Runt kl elva åkte vi hem till mig då katterna behövde mat. I Fredags hade jag en ledig dag, en hel ledig dag tillsammans, det var längesen.
Vi var i stallet och sedan åkte vi för att leta nya löparskor åt mig. Jag både sprang och gick på ett band och de filmade för att se hur jag rörde mig. Vilket visade att jag har överpronation så behövde några skor speciella för det. Fick med mig ett par supersköna Asics med pronationstöd, GT-2000 W hette modellen.

På kvällen lagade vi tacopaj och en stor sallad till,(även om filip mammas tacopaj är svårslagen blev den väldigt god). Till efterrätt åt vi massa frukt och hade choklad att doppa i.

Igår jobbade jag på dagen och efter det åkte jag hem till Filip och var en stund där sedan köpte vi sushi och åkte hem till mig för att äta och kolla på film, no strings attached. Så bra!

Idag vaknade vi väldigt tidigt och åkte till stallet direkt då jag skulle börja jobba 12.30. Släppte av filip runt klockan 12 och åkte sedan till jobbet. Var rådgivare för två stycken idag och resten av tiden stod jag i receptionen så det var kul.

Nu ska jag bara ta det lugnt, ska gå ut på en PW om en liten stund för att piggna till lite, är fortfarande förskyld, supertråkigt!

Nu längtar jag massa tills om en vecka då vi åker till Teneriffa!
Hoppas ni haft en fin helg, kram!

Whisky

Har fixat allt jag ska nu. Så snart dags att ta min whiskyröst och åka till jobbet. Första timmen ska jag vara rådgivare och resten av timmarna i receptionen. Kul!
Får se hur länge rösten håller.

Till lunch idag blir det en god skaldjursallad och till mellis har jag gjort en smoothie på mjölk, banan, linfrön, en klick turkisk yoghurt och lite jordnötssmör.

Vi hörs när jag slutat. Kram!

Make you feel my love

Nu är det sängdags ännu än gång. Har känt mig piggare nu på eftermiddagen men halsen är fortfarande katastrof. Pappa kom hem med en supergod kycklingsallad till mig också kollade vi på sveriges mästerkock.

Imorgon satsar jag på jobb 12-20. Jag har inte varit där på två dagar och jag saknar dem redan, känns som mitt andra hem haha. Trivs så otroligt bra.

Efter det åker vi till Filips föräldrar på middag och stannar förmodligen där över natten med. Alltid så mysigt där, supergod mat och så sitter vi alltid och pratar i massa timmar.

Nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen. Kram

❤❤

Ryser ❤
Emelie Sande live från The Royal Albert hall.

Tidsfördriv

Macbook

God morgon. Stallet är avklarat och kom ganska nyss hem. Är ännu sämre idag vilket betyder att jag kommer vara hemma hela dagen. Dock har jag spillt vatten i min MacBook så den inte fungerar, snälla håll tummarna för mig att den kommer göra det snart.....

Får väl bli tvtittande eller något idag då, jag som inte alls är en tv-människa. Så klantig...
Känner mig såhär just nu haha...

Kurerar mig

Varit ledig hela dagen idag men fortfarande trött och mår dåligt så snällaste madde tar min tid imorgon, var nio timmar jag skulle jobbat egentligen och det skulle jag inte orkat med i mitt skick.

Har kollat fem stycken avsnitt av 90210 nu på eftermiddagen och ska väl kolla något mer innan det är dax att krypa ner i sängen och sova återigen, kurerar mig med lite te och blodapelsin. Hoppas att ni haft en fin dag och att ni håller er friska. Kram

Thailand 2013

Den 12 Januari var det dax att åka mot Göteborg där vi skulle ta ett anslutningsplan till Stockholm därifrån planet skulle ta oss direkt till Krabi. Det var några timmar väntetid men det var helt okej med tanke på vad vi hade att vänta. Åt lite och kikade i taxfreen. Köpte med mig en superfin Eyedust från Makeup store som jag använt flitigt sedan jag kom hem.
Flygresan gick jättebra och 12 timmar senare landade vi på Krabis lilla flygplats. Vår första hotellnatt ingick så vi fick reda på vart vi skulle bo och hoppade på en fallfärdig buss i ca 40 minuter.
Hotellet vi fick hette Sucess resort och låg en liten bit utanför 'storstaden'. Ett helt okej hotell, men inte mer än så. Så ingenting jag skulle rekomendera till er. Planen här var att stanna en natt för att sedan åka vidare till den lilla ön Koh Muuk som mamma spanat in. Men natten innan vi skulle åka blev Sofia magsjuk. Trots det kämpade hon på och åkte med mig och mamma till PhraNang beach. I Ao Nang måste man nämnligen åka ut med båt till olika öar då stranden här är sådär.

Phra nang var en superfin strand, klarblått vatten och kritvit strand. Fanns även ett flertal longtailbåtar som sålde massa olika maträtter, frukter, fruktshakes och annat. Vi köpte två stycken majskolvar och två cola för ca 160 bath, typ tjugo svenska kronor.

Vi planerade att åka vidare dagen därpå, men den natten var det min tur att åka på magsjuka. Så vi fick stanna ytterligare en natt.
Sedan kom vi äntligen iväg!
En taxi kom och hämtade oss på hotellet och vi åkte vidare mot Trang med en riktig partychafför som dunkade Pitbull i timmar.

Framme vid piren hoppade vi på en longtailbåt och åkte mot den lilla ön Koh Muuk. En helt underbar ö. Den första sidan vi såg, sydsidan låg det ett riktigt fint hotell med underbar strand men det var inte på denna sidan vi skulle bo så vi åkte vidare och kom fram till vår sida. Och oj vad vi trivdes bra här, Charlie beach resort hette hotellet. Hade gärna stannat längre än de 4 nätter vi var kvar. En kritvit strand, superbra restauranger men skulle kunna rekomendera en lite extra, en som ligger uppe i 'berget' som en liten familj drev. Världens utsikt och världens godaste mat.
En dag åkte vi över till andra sidan där vi tyckte det var så fint, men vi trivdes inte alls lika bra där, väldigt blåsigt bland annat.
En eftermidda åkte vi till en grotta som kallas Emerald Cave. Vi hoppade ur longtailbåten utanför grottan men förstod väl inte riktigt varför. Det gjorde vi senare, han som körde oss satte på sig pannlampa och sa att vi skulle simma efter honom. Rakt in i ett 1 meter högt och brett hål in i berget. Vi simmade i helt kolsvart innan vi kom fram till själva en strand som var omringad av berget. Hur fräckt som heltst!

När våra fyra nätter gått bokade vi en speedboat som skulle ta oss till Koh lanta. (Vi lämnade verkligen Koh Muuk med sorgen i hjärtat, hit kommer jag helt klart åka tillbaka).
På Koh lanta kom vi fram till en helt hysterisk pir fullt med Thailändare och turister. Vi hoppade på en liten tuktuk som tog oss till hotellet där vi skulle bo, Pearl Beach resort vid Long beach, även här ett toppenhotell.

Här var det svenskar vart man än gick och fanns lite mer shopping i stan än vad vi hade sett tidigare så ett mycket trevligt ställe. Vi stannade tre nätter här, vi tog bland annat en båttur för att komma ut och se lite öar. Här kom vi till ön Koh Rok, och jag har aldrig sett något liknande tidigare. Sanden var som potatismjöl så fin den var och kan inte ens beskriva färgen på vattnet haha, så klart vatten har jag inte sett förut.

Efter Koh lanta tog vi en färja till PhiPhi som tog ca två timmar. Ett väldigt turistit ställe och stranden var sådär om vi ska vara ärliga. Här fanns det såklart mycket att göra, framförallt för ungdomar om man är ute efter party haha.
Hotellet vi bodde på hette Phiphi Hotell och låg mitt i allt. Ett evakueringshotell som är riktigt byggt, så en av de få ställena som stod kvar efter Tsunamin.

När våra nätter på Phiphi var över åkte vi tillbaka till Ao Nang för att tillbringa våra två sista nätter där vilket kändes sådär då vi inte var superförtjusta i det. Men oj vad vi ändrade uppfattning denna gång. Vi hamnade på Maledee bay resort, ett nybyggt lyxigt hotell. Dessutom hamnade vi i en liten svit.
På dagen åkte vi ut på en båttur till öarna Chicken island, Tup island, Poda island. Alla helt underbara.

Den sista kvällen gick vi på Ladyboys show, som bjöd på väldigt mycket skratt. Så det kan ni göra som en rolig grej, finns nog på de flesta lite större städer i Thailand.

Under resan tog jag nog 5 st helkroppsmassager, bodyscrub, manikyr och pedikyr. En helkroppsmassage i en timme kostar ungefär 70 kronor. Lite annat än här hemma.

En av de bästa sakerna med Thailand är all god mat, är helt galen i deras mat. Paneng, alla goda vårrullar, massa fisk och skaldjur, nudlar och ååhh. Älskar den!
Dessutom är den superbillig. Du kan få en riktigt god mat tillsammans med dricka för 100 bath, typ 25 svenska kronor.
Jag har varit i Thailand tre gånger, och många fler kommer det bli.
Nu kommer det MASSA bilder.

Sucess resort

Standkiosken

Utsikten från restaurangen

Kvälls BBQ

Vår söta lilla hydda på koh Muuk

Öns taxi

Utsikten vi vaknade till

Favoritrestaurangen, igen haha.

Emerald Cave, ser ni hålet bakom oss? Där kom vi ifrån efter att ha simmat 100 meter i kolsvart. Kommer man när tidsvattnet stiger blir man fast här inne i grottan då vattnet går ända upp till 'hålet'. Läskigt

Koh Lanta

Koh Rok

Fina mamma

Maledee bay resort

Piren på phiphi, det stora hotellet i mitten var där vi bodde.

Nicholas Sparks

Favoritfilmer, ♡

Summer paradise

Sick

Vaknade imorse och mådde ännu sämre. Sov enda till halv elva, vilket inte ens finns i min värld då jag är morgonpigg. Så denna dagen kommer väl gå åt till att kurera mig. Vill inte vara sjuk nu!

Har fått i mig lite frukost och får strax ta och åka till stallet så jag har det klart.

Just do it

Jobbet gick fint trots så ont i kroppen. Jobbade med Maria och benny så timmarna bara flög iväg. Var lite godsaker som blivit över idag som vi va sugna på jag och benny. Luktade lite på dem sen bums ner i papperskorgen! Duktiga.
Har även fått tummen ur och bokat klippning och färgning, inte illa. Filip kommer hem på torsdag. På fredag är det löparsko letning. Har ju mina freerun men vill ha några med mer stabilitet till löpningen. Bra vecka!

Imorgon har jag en helt ledig dag. Första dagen på länge så jag ska verkligen njuta till Max.

Nu ska jag ringa Filip och sen nana. Puss ❤

Vårsolen

I stallet tog vi oss ett skrittpass och därefter gick vi ut på en promenad i en timma i det underbara vädret. Blev väl inget pw tempo men får anpassa lite efter Jannes steg med. En timme till att rensa tankarna och bara njuta av vårsolen med min älskade ponny.

Blev kvar i stallet runt tre timmar och nu ska jag strax åka till jobbet. Känner mig febrig och halsontet har förflyttat sig längre ner så hostar massa och ont i kroppen. Åh!

Hoppas ni får en bra dag i solen!

Breakfast

Imorse testade jag något nytt till frukost, Chokladbollsgröt.

I Den hade jag:
1 dl fiberhavregryn (Går även bra med vanligt havregryn, jag tycker bättre om fiberhavregryn personligen)
1 msk kakao
2 msk kokosflingor
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 äggvita
5 msk mjölk
Honung

Blanda ihop alla de torra ingridienserna, tillsätt sedan äggvitan, mjölk och honungen. In i ugnen på Ca 175° i ca 15 minuter.

Jag åt den med en klick turkisk yoghurt ihopblandat med 'frysta' jordgubbar. Dock borde jag haft lite mer honung i då den inte var söt alls, skulle även kunnat haft pyttelite stevia i för att få lite mer sötma.
Skulle velat haft mer färsk frukt men hade inte så mycket hemma.

Under the same sky

Hold my hand

Var en hektisk dag på jobbet idag så jag har legat utslagen i soffan med huvudvärk sedan jag kom hem runt klockan halv åtta. Men dagen var riktigt bra, jobbar med världens finaste arbetskamrater som peppar mig till hundratjugo procent med sina fina ord. Fy vad glada dem gör mig, jag trivs så bra tillsammans med dem.

Skulle träffat Matilda efter jobbet men min hjärna var helt slut, när man jobbat många timmar i receptionen och träffat och pratat med så mycket människor är det faktist riktigt skönt att bara vara lite för sig själv om jag annars är ganska sällskapsjuk av mig. Imorgon börjar jag klockan fyra och jobbar till halv elva så har nästan hela dagen på mig innan jag börjar, där ska det hinnas med stall, hämta hästmat och träna om jag känner mig okej.

Har förövrigt blivit lite smygkär i Justin Bieber, igen.. Har lyssnat på honom nästan hela dagarna denna veckan haha!

Nu ska jag snart stänga av datorn och sova, jag är så otroligt trött. Superladdad för en ny vecka, massa jobb, massa träning, och bäst av allt Filip kommer äntligen hem och stannar torsdag-söndag. Så vi har flera dagar tillsammans även om jag jobbar torsdag, lördag och söndag så har vi iaf morgonen, kvällen och natten tillsammans.
                                                          Hoppas ni haft en fin helg! KRAM

Run the world

Då var den här igen, den mest ångestfyllda dagen på veckan. Faktist så har jag ingen ångest alls för att det är söndag, kanske beror det på att jag jobbat måndag till söndag nu så jag har endå inte varit ledig och därmed ingen 'sista dagen ledigt' ångest. Denna veckan har jag jobbat femtio timmar, jobbar imorgon med men sedan har jag faktist en hel ledig dag innan det drar igång igen.

Träningen denna veckan har varit kass tack vare min hals, har endast blivit två pw och ett spinningpass. Jag hoppas innerligt att det snart ger sig så jag kan köra igång på riktigt igen. Är ledig på tisdag och fredag så då ska jag passa på att gå på spinningpassen som jag längtar så efter. Får verkligen en riktig kick av de passen, hög musik och där jag kan ta ut mig till max. De andra dagarna då jag jobbar får det bli gym och träningen med Janne. Snart kan jag äntligen börja springa ute.

Nu ska jag göra mig iordning, göra en liten lunchlåda och därefter åka till jobbet där jag är tills halv sju även idag.

Fjorton dagar

Om exakt två veckor sitter vi hand hand på flygplanet. ❤

There's no place we couldn't go

❤lycka

Mysfrukost

Imorse lyxade vi till det med en riktig mysfrukost här hemma, vi åkte och köpte färskt bröd på ett bageri, massa goda pålägg till, äggröra, bacon och pannkakor med sylt och grädde. Jag stod mig många timmar vilket passade perfekt när jag skulle åka och jobba efter.

Nu har jag precis kommit hem, snacka om hektiskt idag. Många innebandymatcher och nu har vi även badminton SM hos oss så det är full rulle hela dagarna denna helgen, hade även min första rådgivning idag och det gick bra!  Ikväll ska jag bara vila upp mig och ladda inför ännu en dag med jobb, ingen ledighet här inte.

Nu ska jag krypa upp i soffan äta en god sallad och kolla på mello. KRAM

di

Calvin Harris – We'll Be Coming Back
Wiley – Heatwave - feat. Ms D
Eric Turner – Dancing In My Head (Tom Hangs Remix) [Eric Turner vs. Avicii]

You're still here somehow

My heart won't let you go

His smile

Riktigt vårväder idag dock väldigt kallt. Jag var ute och red en sväng på janne och sedan grejade jag i stallet en bra stund. Nu har jag precis ätit och hamnat i matkoma, perfekt när jag ska åka till jobbet om tio min, skulle vilja lägga mig och sova haha. Har även gjort en smoothie till som jag tar som mellis på jobbet.

Men jag piggnar nog till när jag väl åker. Känns så skönt att det det bara är fem timmar idag. Ne nu får jag lägga på ett kol, vi hörs senare!

Keep it together

Älskade fredag. Jag skrev ett långt inlägg igårkväll när jag kom hem, men i vanlig ordning fungerar inte appen så allt stängdes ner och försvann. Så jag gick och la mig istället.
Spenderade nästan tio timmar igår på jobbet, dock gick timmarna väldigt snabbt. Fick besök av Mathilda så vi pratade en låååång stund, även Sandra var där och sedan kom även jasmine!

Äntligen fredag idag iaf. Börjar jobbat klockan tre och kör bara ett femtimmarspass så det är skönt. Även om jag ska jobba hela helgen med så är det något speciellt med helger, så mysiga. Och nästa helg kommer ju Filip hem några dagar med, lycka.

Har precis ätit en god frukost bestående av knäckebröd med ägg, en halv grapefrukt och en smoothie.
I Smoothien hade jag turkisk yoghurt, lite vatten då den turkiska är så tjock, hallon, mango, krossade linfrön, fiberhavregryn och lite kokosflingor. MUMS
Ville så gärna gå på spinningen imorse men det var nog ett bra val av mig att välja bort det hur mycket det än kryper i benen på mig. Ska snart åka till stallet istället och blir väl där några timmar innan det blir hem för dusch, mat och åka till jobb.

Ikväll blir det nog bara fredagsmys hemma eftersom jag slutar sent och jobbar imorgon med.

Hoppas ni får en fin dag i solen! KRAM

What makes you so beautiful

I LOVE YOU
Nobody's perfect, but you are to me

You are my sunshine in the rain

Det är så underbart att vakna till solsken, lite lättare att gå upp än när det är bäcksvart utomhus. Jag gick upp runt klockan åtta och sedan dess har jag ätit frukost och varit i stallet. Fram tills klockan halv ett då jag åker till jobbet ska jag laga mat idag blir det någon kycklingrätt, gå på PW och fixa iordning mig.
Klockan ett har jag ett möte med en på jobbet och direkt därefter jobbar jag 14.30-22.30 i receptionen.

Ska kicka igång dagen nu så jag inte fastnar och slösar tid på datorn som lätt händer!
Hoppas ni får en fin dag!

Mar. 06, 2013

Sova tidigt idag var det ja, klockan är snart halv tolv. Fastnade helt med en grej på datorn och nu har jag krypit ner och kikar i taxfreekatalogen som kom på posten idag. Finns ju en hel del saker jag gärna skulle beställa, bland annat lite smink och parfym så får se vad det blir.

Ska alldeles strax sova, upp tidigt imorgon som vanligt. Hoppas ni sover gott inatt! Kram

Shepherd

Hemma efter ännu en hektisk dag på jobbet. Idag hade vi massa elever som var och körde olika pass så vissa tider var det otroligt mycket att göra. Känns skönt att jag betat av tre dagar av nio, har även fått bokat mina första kunder för medlemsrådgivningen, spännande! Imorgon jobbar jag 13-22.30.

Jag tränade faktist inte efter jobbet idag heller för kroppen sa fortfarande nej. Halsont och huvudvärk så jag väntar en dag till. På vägen hem blev det sång i bilen till bland annat Titanium, så otroligt mycket minnen till den låten. Rösten är ju så uppvärmd efter allt prat på jobbet så känner nästan inget ont nu, värre blir det väl imorgon. Varför vara tyst? Det bästa som finns är väl när man kör bil ensam att koppla in iphonen, sätta på favoritmusiken högt i högtalarna och bara sjunga med.

Har ätit kvällsmat i form av ett ägg och knäckebröd med avocado och kalkon på så nu är jag mätt i magen. Ska ta det lugnt resten av kvällen, och krypa ner i sängen i tid idag. Har duschat hoppat i myskläderna så ska bara borsta tänderna.
Har ju helt glömt bort att visa er mina nya tofflor jag köpte här om dagen. Jag har jämt tofflor, fryser ju jämt. Så ett mycket bra köp. De är från märket Shepherd, alltså i äkta fårskinn. Hur goa som helst.

Earphones in, reality out

Favoriter just nu
Bruno Mars – When I Was Your Man
Labrinth – Beneath Your Beautiful
Usher – Euphoria
Usher – Numb
Tyler Ward – Locked Out of Heaven (originally by Bruno Mars)
Bruno Mars – Young Girls
Avicii – I Could Be The One [Avicii vs Nicky Romero] - Nicktim - Radio Edit
Beyoncé – End Of Time
Beyoncé – I Was Here
Justin Timberlake – Mirrors
JAY-Z – Ni**as In Paris

We both know

Godmorgon!

Sov relativt gott inatt, vaknade några gånger och fy vad jag fryst. Ännu mer ont i halsen nu också, perfekt. Ska strax åka till stallet sedan åker jag hem emellan, behöver fixa lite matlåda osv så skönt om stallet är klart så snart som möjligt. Vi hörs sen!

Snyggaste Megan Fox

My heart beats only for you

Ligger i sängen nu, har precis lyssnat igenom nästan hela Emelie Sandes konsert på Royal Albert Hall, rysningar. ❤

Jag jobbade åtta timmar idag, men de kändes som åttio. Hade huvudvärk från helvetet och kroppen var inte med alls. Så trött. Dessutom var vi kort om personal då många är sjuka. Nu har jag jobbat två heldagar denna veckan, bara åtta heldagar innan en dags ledigt och sen jobba ytterligare fem heldagar. Även om jag trivs otroligt bra på älvhögsborg är det givetvis skönt att vara ledig. Men det kommer bli fint, jag lever på längtan till Teneriffa med Filip om arton dagar. Och ett stort plus är belöningen för allt jobb som kommer in på kontot den 27 hehe.

Efter jobbet idag skulle jag ner till gymmet och träna. Men idag lyssnade jag faktist på min kropp som skrek nej. Något jag borde ha gjort igår med. Så vilodag idag, så får jag se hur jag känner mig imorgon efter mitt pass. Är så mycket som ska hinnas med just nu, massa jobb, all tid i stallet, träning och där utöver vill man ju träffa vänner och skulle väldigt gärna bara sätta mig på tåget mot lund för att pussa på mitt hjärta. Nu har vi inte setts på nio dagar och kommer inte ses på ytterligare tio dagar, jag jobbar som en tok och filip har massa plugg och tentor. Det gör så ont, men vi klarar allt.

Funderar på att ringa och boka en klipp+färgningstid imorgon. Vill bli lite ljusare, så fint till våren. Och var ett tag sedan sist nu, topparna är slitna och färgen skulle behöva en uppfräshning. Och nej jag ska inte bli blond igen, aldrig. Men vill ha lite ljusbrunt/blondt.
Kanske något i stilen på bilderna.

Nu ska jag ringa Filip innan jag ska sova. Blir upp tidigt imorgon som vanligt då stallet osv ska hinna fixas innan jag börjar kl tolv imorgon.
Sov sött, Kram.

Lyxfrukost

Gud vad jag sovit inatt, vaknat många gånger som vanligt men då var jag så trött så jag somnade ganska direkt.
Nu har jag precis lyxat till morgonen med bananpannkakor. Blev några stycken så ska äta nån innan jag åker till jobbet sedan.
I dem hade jag:

1 banan
3 st ägg
1 skopa whey protein choklad & hasselnöt
1 msk kakao
Krossade linfrön
Lite havregryn

Sedan blandade jag lite turkisk yoghurt och Hallon tillsammans och ställde in i frysen en stund innan jag la på de på pannkakan, supergott!

Fullspäckad dag

Herregud vilken dag. Just nu är jag så trött så jag nästan skakar. Gå upp kvart i fem efter 4 timmar dålig sömn, Jobba sju timmar, direkt till stallet för fix och ridning för att sedan hem och byta om till träningskläder och åka och köra cx plus spinning och lite halsont på det!
Kanske inte de bästa förutsättningarna för ett riktigt bra träningspass. Kände mig ganska kraftlös redan på cx och det hängde med enda till slutet på spinningpasset. Jag kände mig seg i benen och vågade inte lägga på allt för mycket motstånd vilket var tråkigt då det gick så grymt bra i fredags morse.

Nu har jag pratat en stund med Filip på Skype och ska krypa ner i sängen för att ringa honom lite innan vi somnar.
Jobb 12-20 imorgon så får bli stallet innan och träning efter. Ytterligare en fullbokad dag.
Sov gott!

Young girls

Jobbet gick finfint! Dock var jag inte så pigg när klockan ringde kvart i fem men jag kvicknade till rätt snabbt. Öppningen gick fint och även bankningen så det var skönt. När jag slutade kl ett åkte jag raka vägen till stallet och var där i ca tre timmar. Nu har jag precis kommit hem, gjorde mig en supergod sallad med isbergsallad, baby spenat, ruccola, alfalfagroddar, sugarsnaps, avocado, oliver, fetaost och kyckling. Så otroligt gott!
Nu har jag bokstavligt talat SLÄNGT mig i soffan för att vila upp mig inför kvällens träning Cx och spinning.
Sedan ska jag förbi Frida en sväng, den gotteråttan åker ju till Egypten imorn!

Shake it out

Har bloggat väldigt dåligt under helgen. Jag har faktist loggat in här många gånger och tänkt skriva men haft noll inspiration så stängt ner lika snabbt direkt.

Jag har haft en fin helg. I Fredags åt vi god tapas, igår var vi i Göteborg som jag skrev igår, fick med mig två fina toppar hem. På kvällen åkte jag till Linnea för en förfest med massa härligt folk och därefter körde vi klackarna i taket på Lipz. En riktigt bra kväll!

Idag vaknade jag runt 9 efter att ha sovit några få timmar. Mammas födelsedag idag med, vi firade henne och sedan åkte vi till stallet. kl 2 åkte vi till Buddys för brunch och bowling, gissa vem som vann? Jag!

Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av den sista ledigheten innan den nya veckan drar igång igen, fullproppad med jobb och träning! Kör igång kl 6 imorgon bitti och jobbar till 13.00. Lite mjukstart sådär hehe. Men det är ju skönt att sluta tidigt. Då kan jag ju även gå på mitt favoritspinningpass. Idag är det tre veckor tills jag och filip åker till Teneriffa. Längtar så!

Mot Göteborg

Påväg till göteborg med syster och mamma för lite kik i affärer. Hörs senare!

Härlig morgonträning

Imorse när klockan ringde 5.45 var jag verkligen superpigg. Gick upp så tidigt då jag skulle på ett spinningpass kl 7-8. Det gick riktigt bra!

Idag var det ett pass med väldigt mycket intervallträning. Vi jobbade med pulsen i tre olika etapper, nivå 1 på en ganska behaglig puls, därefter nivå två 75% maxpuls och nivå tre 85% av maxpulsen. Detta gjorde vi i intervaller 6/12/18, 4/8/12, 2/4/6 och sedan 1/2/3. Därefter körde vi 30 sekundersintervaller på 85% och därefter vila 30 sek, detta upprepade vi 4x3. Tog verkligen ut mig till max!
Sedan blev det lite gym och stretch. När jag kom upp så frågade min chef om jag ville vara med på fredagsfrukosten, och det tackar man såklart inte nej till! Lyxigt!

Jag har även varit i stallet så nu har jag hela dagen framför mig. De planer jag har är att städa och tvätta lite och en powerwalk i det underbara vårvädret. Ikväll blir det tapasmys med mami.