Inlägg: -

Breakfast

Imorse testade jag något nytt till frukost, Chokladbollsgröt. 
 
 I Den hade jag: 
1 dl fiberhavregryn (Går även bra med vanligt havregryn, jag tycker bättre om fiberhavregryn personligen)
1 msk kakao
2 msk kokosflingor
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 äggvita
5 msk mjölk
Honung
 
Blanda ihop alla de torra ingridienserna, tillsätt sedan äggvitan, mjölk och honungen. In i ugnen på Ca 175° i ca 15 minuter. 
 
Jag åt den med en klick turkisk yoghurt ihopblandat med 'frysta' jordgubbar. Dock borde jag haft lite mer honung i då den inte var söt alls, skulle även kunnat haft pyttelite stevia i för att få lite mer sötma. 
Skulle velat haft mer färsk frukt men hade inte så mycket hemma. 
 
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0