Inlägg: -

VAD HADE JAG GJORT UTAN ER

NI ÄR OSLAGBARA


'Vi ska alltid hålla ihop. Trots allt som kommer mellan och kanske förstör. Män och arbeten, karriär och kärlek. Allt det runt omkring är viktigt, men vi är viktigast. Den andra familjen man inte delar blod med men oj så många känslor. Vi som håller varandras händer när någon av oss gråter. Som tröstar och finns där. Som gör allt för att jag ska bli på bra humör när jag har ett krossat hjärta. Vi, som släpper allt inom en sekund och rusar in i en taxi så fort vi hör "jag måste prata" i telefonen. Vi som försvarar varandra i alla lägen. Vi som står upp för varandra. Som torkar bort varandras tårar och bygger upp varandras skratt.

Vänner är den andra familjen man själv har valt. Vi måste komma ihåg hur viktiga vi är för varandra, hur allt omkring bara är en bonus. Kärlek är så vackert men vissa pojkvänner kommer och sen går dem. De är en rolig bonus i livet. Men vi är familj. Vi bygger upp varandra när de som kommer sedan går och lämnar något trasigt kvar. Det är vi som lagar varandra. Som ger äkta komplimanger och bjuder på pizza eller lånar ut en schysst klänning. Som säger "jag älskar dig" och menar det, vårdar det, respekterar det. Allt annat är en rolig bonus, men vänner är på riktigt.'

                                -Michaela forni




Kommentarer
Postat av: Ewelina

Värsta bilden jag sett men.. Victoria du är guld värd, så glad att jag träffade dig! Min fina vän! <3

2013-11-22 @ 00:24:15
Postat av: Emelie Carlsson

Victoria, är så lyckligt lottad som har en så fin vän. Bättre vän får man leta efter. Även om vi inte känt varandra så länge så känns det som att vi kan varandra in och utantill. Du är inte bara en bra vän utan en tjej med ett gott hjärta.
Du är guldvärd, glöm aldrig det! <3

2013-11-23 @ 11:35:27
URL: http://www.emeliececilia.devote.se

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0