Inlägg: -

Antioxidantbomb

Hej! 
Imorse var jag på gymmet innan åtta och körde igenom ett rejält pass. Skönt att ha det gjort så tidigt, så min 'morgon pw' får bli en eftermiddags pw istället. 
Efter träningen åkte jag en snabbis till affären och handlade lite nödvändiga saker. Även ett paket blåbär, dock är ju egenplockade så mycket godare. Tråkigt att det är ett dåligt blåbärsår då det varit så torrt i sommar. Hoppas det kommer snart! 
Dessa uppodlade har inte alls samma goda smak tyvärr, smakar knappt blåbär. Växer blåbären till sig ute tänker jag plocka en hel del och frysa in, passar ju perfekt i smoothies och som tillbehör till annat. 
Dessutom är det ju så otroligt nyttigt! Riktiga antioxidantbomber. 

Blåbäret är det bär som är mest C-vitaminrikt, innehåller även B- och E-vitamin, mineraler och andra ämnen. Sägs även att det ska vara bra mot tarminflammationer. Eftersom de innehåller nyttiga fenolföreningar (Som har stark antioxidativ effekt) ska de motverka hjärt och kärlsjukdomar.
Ja listan kan göras lång, ett riktigt superbär helt enkelt! 

 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0