Inlägg: -

Helt sjukt


Ligger helt utslagen i soffan efter en dag bestående av stallet, jobb och träning. Idag blev det BodyJam och Cx, första gången jag gick på bodyjamen sedan vi bytte program för ca två veckor sedan. Koreografin gillade jag, dock inte musiken. Åter igen, jag som älskade les mills klasser på grund utav musiken, så nu blev jag lite besviken haha. 
Har precis kikat på den spännande finalen på Sveriges mästerkock och kollar nu på 'Helt sjukt' som går på fyran. Riktigt bra program! Idag är det focus på främst kost och lite träning. För er som missat finns det även tillgänligt på tv4 Play. 
 

Helt sjukt

Helt sjukt? Ja, så heter David Hellenius nya magasin med hälsofokus. Tillsammans med läkaren och vännen Eric Rydman behandlar David vardagliga hälsoteman och ämnen. 

Har det blivit trendigt att ha en diagnos? Finns det en perfekt mängd vin som man kan dricka i tv-soffan på fredagskvällen? Och stämmer det egentligen som det står på löpsedlarna - att man kan slippa Alzheimers om man borstar tänderna?

Det är frågor som kan dyka upp i David Hellenius nya hälsomagasinHelt sjukt. Seriösa diskussioner varvas med rena humorinslag. Varje program gästas av Veckans patient - en känd person med en intressant sjukdomshistoria. 

- Jag upplever att allt fler i dag är intresserade av att må bättre, och att det till och med blivit en livsstil i sig. Men samtidigt tycker jag att det saknas ett hälsoprogram för människor i min egen ålder, där man vågar ta upp såna här ämnen på ett lustfyllt och underhållande sätt, säger David Hellenius. 

 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0