Inlägg: -

Jobb och planering

Skulle ju inte skriva här så mycket, men det kliar faktiskt lite i fingrarna! 
Haft en riktigt lugn kväll då jag gymmade tidigt innan jag började jobbet halv tio. Fick även jobba över några timmar, men det är ju bara bra. 
Nästa vecka kör jag mördarvecka och kör mer än 50 timmar. Men varenda krona är värdefull nu när vi ska ut och resa så jag blir glad för varje minut jag får jobba. 
 
Imorgon funderar jag på spinningpasset som är klockan sju på morgonen, saknar det verkligen, var ett tag sen jag gick regelbundet på dem och gillar de verkligen. Dock har jag vart krasslig ända sen innan nyår så jag får vara lite försiktig än så länge. Men vill så gärna! 
 
Nu har vi även bokat första boendet, och det är i Hong Kong. Vi valde att boka ett lite finare hotell. Där kommmer vi stanna 5-8 feb för att sedan åka vidare till Vietnam. Har letat letat och letat, sen letat lite till och sen letat ännu mer, efter ett bra hotell som är centralt, fräscht/modernt och till ett bra pris. Tillslut fann jag det haha. Tror jag kan varenda hotell i den staden nu haha! 
Vi får betala strax över två tusen kronor för tre nätter inklusive frukost vilket känns helt okej. Där sprack många dagsbudgetar för en backpacker men det kändes värt det. Även hostels/vandrarhem där är ganska dyrt, så att lägga några hundra kronor för väldigt mycket bättre standard plus frukost var det värt. 

Just nu sitter jag och kikar på ställen vi ska besöka i vietnam, vi vill ju hinna med att besöka så många platser och sevärdigheter som möjligt. Vi kommer vara några dagar i Hanoi för att sedan ta oss neråt i landet med tåget som går längst hela kusten för att till sist hamna i Saigon och Phu Quoc. 

Sen är jag i STORT bokbehov, jag vill ha alla tips på bra böcker och ljudböcker att ha med. Snälla vänner hjälp mig! 
Och har någon restips också så tas dem emot med vääldigt öppna armar! 

M1 hotell Hong Kong

 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0