Inlägg: -

Funktional moves med Magnus

Äntligen var det dax för funktional movesen med Magnus Ringberg. En sån otroligt duktig utbildare.
Passet var verkligen en genomkörare för hela kroppen som innehåller både styrka och kondition. Tycker själv att det är lite grit-strenght liknande men inte alls lika slängigt utan mer teknik och allt i en mer behaglig takt så man verkligen kan ta ut rörelserna. 
Vi var i nya hallen där det var förbrett med discolampor och en scen till Magnus. 
Riktigt bra anordnat och det gav otroligt mycket inspiration. 

Träningen bygger på enkla och atletiska rörelser som ger styrka och kondition. Passet är upplagt efter hur kroppen är byggd och fungerar, och målet är att stärka och balansera kroppens alla funktioner. Du tränar styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans. Efter ett pass känner du dig ordentligt genomtränad. Du får en komplett träning för din kropp – och det kommer att ge dig fantastiska resultat.

Functional Moves är en svensk produkt, framtagen av leg. sjukgymnasten Magnus Ringberg och idrottsläraren Christina Sivertsson i samarbete med utbildningsorganisationen The Academy.

Effektiv, utvecklande och rolig träning! Ni som inte testat borde helt klart göra det. 

 

Efter passet var jag helt slut, nästan lite illamående. Gick in på gymmet en stund för att köra en rejäl stretch, sedan hem in i duschen och fick i mig lite kvällsmat. Klockan är halv tio nu och jag har lagt mig i sängen, funderar på att släcka bara om en liten stund. Skönt. 
Imorgon ska jag även se till att få bokat mig en massagetid. En kollega på jobbet som är utbildad massör klämde lite på mig igår när vi jobbade och tyckte att min rygg är katastrof, nu måste jag ta tag i det. 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0