Inlägg: -

Home sweet home

Nu är vi hemma från Thailand. Landade i Göteborg igår kväll runt halv elva efter en lång resa. Kunde inte ens hålla ögonen uppe haha. 
Vi har haft en helt fantastisk resa och jag önskar att vi hade stannat länge. Känslan att vakna på morgonen och se ut över havet, gå till hotellfrukosten och sedan lägga sig på stranden i den stekande värmen är helt obeskrivlig. 
Vi flög först till Arlanda där planet skulle ta oss till Krabi, flyget gick bra och det var 35c när vi gick ut ur planet, lite skillnad från, Sveriges minusgrader.
Vi skulle spendera våra två första nätter i AoNang och bodde på hotellet success beach hotell. Helt okej hotell men inget jag skulle åka tillbaka till. Detsamma gäller själva AoNang, ingen favorit direkt. Efter två nätter där skulle vi åka vidare till paradisön Koh Muuk. Dock blev det inte som planerat, natten innan vi skulle åka fick Sofia magsjuka och vi fick stanna ytterligare en dag. Vi planerade att åka dagen efter istället, men tror ni inte jag också får magsjuka natten innan vi tänkt åka? Jippi haha! 
Låg i sängen hela dagen efter, tråkigt att ligga inne i ett mörkt rum när det är strålande solsken ute. 

Dagen därpå åkte vi äntligen ner till ön Koh Muuk, den var så fantastisk! Vill ni bo på en liten ö med kritvit strand och endast några restauranger så ska ni åka hit! Kan varmt rekomendera Charlie beach resort om ni åker dit. 

Här stannade vi i 4 nätter och det var med sorgen i hjärtat vi lämnade ön för att åka vidare till Koh Lanta. Här stannade vi tre nätter och vi gillade det verkligen. Vi bodde i en supermysig och fräsh bungalow på Pearl beach resort. Här fanns det lite mer att göra, flera stränder, shopping och massa restauranger. Så vill ni ha lite liv och rörelse passar detta er bättre. 

Sedan åkte vi vidare till PhiPhi med färja och hade även här underbara dagar. 
Vi avslutade vår resa med två nätter i AoNang. Sista kvällen gick vi på Ladyboys show, det var så otroligt roligt haha! Snacka om att dem har lyckats bra. Har både filmer och bilder därifrån men det lägger jag upp någon annan dag. 

Vi har gjort så otroligt mycket roligt, varit ute på snorklingsturer, varit på 4 st helkroppsmassager, bodyscrub, manikyr, pedikyr, handmassage, fotmassage, druckit allt för många fruktshakes på stranden, spelat 10000 omgångar av remi, besökt väldigt många underbara öar och massa massa mer. Jag skriver inte allt i detalj nu men kan hända att jag skriver lite mer om allt allteftersom och mer bilder kommer jag lägga upp, det kan jag lova. Åh vad jag vill tillbaka. Jag skulle väldigt gärna stanna där föralltid! Kan ta med mina nära och kära å flytta dit! Följer ni med? 

♥  / v

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0