Inlägg: -

Året som gått

 
Happy new year ♥
 
 
Har haft ett fint år som bestått av många fina framgångar men även en del motgångar. Året började fint, jag var ute och festade mycket med mina fina vänner, skolan flöt på bra och det gick fint med Janne. Blev sedan tillsammans med Filip som förgyllde min vardag totalt, årets bästa händelse. Var på Varbergs-spa tillsammans med Mamma Sofia och underbara Karro och hennes mamma. Bokade en resa till Ayia napa tillsammans med ett stort tjejgäng och hade en grym vecka där fullt med festande som uppladdning till själva studenten. 
Vi sålde Janne till en liten tjej och det var en tuff period utan honom innan jag vant mig. Visst fick vi hälsa på honom precis när vi ville, men det var tomt som FAN. 
 
Den 10 Juni vaknade jag tillsammans med Filip, studentdagen. Vi gjorde oss iordning och begav oss till champagnefrukost tillsammans med alla vänner, därefter blev det flakåkning med massa dans och skratt. Herregud vilken känsla. Sedan var det cermoni i aulan, min fina syster var där och sjöng några låtar, utdelning av stipendier där mina bästa vänner fick varsitt vilket dem förtjänade så. 
Därefter var det utspring, hela luften var fyllt av lycka. 
Kvällen avslutades på en hejdundrande utgång på Lipz där vi dansade tills vi var helt slut efter många många timmars festande. 
 
Bara några dagar efter studenten började jag jobba heltid på Trollhättans Camping, ett ganska trevligt jobb som passar mig som gillar att träffa människor. Där stod jag i receptionen med in och utcheckningar och lite städ. Dock blev det så mycket jobb att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag jobbade väldigt ofta 06.30-21.00 och var bara ledig ett fåtal dagar på hela sommaren, samtidigt mina vänner njöt av ledigheten vilket kändes lite surt.  Hade 4 st nattpass på raken och just de dagarna var de dagar som det var extremt fint väder. Det passade perfekt då vi var på kusten hela dagarna och solade och badade sen kunde jag jobba på natten. 
 
I slutet på Augusti var äntligen mina pass på campingen slut. Jag och Filip åkte till London i fem dagar och bara njöt av ledigheten innan jobben drog igång igen. Fem dagar i ren lycka med min stora kärlek. Vi hade underbart väder, över 30 grader och strålande sol. Shoppade massvis, promenerade i Hyde Park, bodde på ett hotell som var väldigt fint och bara njöt. 
 
När vi kom hem började vi båda jobba igen, Filip som personlig assistent på heltid och jag på Plus. Vi hämtade hem janne då han och hans nya ägare inte riktigt passade ihop. Bytte stall och första dagen fastnar Janne i hagen och sliter av en sena. Därefter blev det omläggning i många många veckor 3 gånger om dagen och ingen ridning. Var en väldigt jobbig period då vi inte visste hur det skulle sluta. Nu i november var vi hos veterinären med hjärtat i halsen. Senan hade läkt fint, Vilken lättnad. 
 
Annars i höst har jag jobbat supermycket, fick chansen att börja på fridaskolans dagis här i trollhättan där jag varit en hel del och trivs jättebra. Givetvis jobbar jag kvar på plus med och trivs även där väldigt bra. 
 
Den 28 Oktober åkte jag och filip till strömstad spa och bara myste tillsammans, kan inte beskriva vilken härlig helg vi hade. Sedan gick tiden fort och julafton var inne. Hade en mysig jul tillsammans med nära och kära och fick även en resa till Thailand som vi startar detta året med. 
 
Vill ge alla mina fina vänner ett STORT tack för detta året. Jag är så glad att jag har er och ser fram emot ett nytt år tillsammans med er. 
 
 










 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0