Inlägg: -

En helg i köpenhamn


Ni som följer mig på instagram/är vän med mig på facebook har säkert sett att jag spenderat min helg i mysiga Köpenhamn. 
Jag tog tåget till Lund redan i torsdags, Filip mötte upp mig på stationen i Lund. Vi åt sushi till kvällsmat och sedan åkte vi hem till hans lägenhet. Han har precis flyttat dit så det var kul att se hur han har det nu. I Fredags morgon tog vi tåget till Köpenhamn där han bokat två nätter på Scandic Hotell mitt i stan. 
Vi checkade in rätt tidigt, fick ett rum på 12 våningen så hade väldigt fin utsikt och fint rum. 
Vi spenderade dagen genom att gå i affärer, handla julklappar och åt god mat. Fick även med mig en tröja och en klänning till nyår. 

På kvällen gick vi på tivoli där det var julmys. Sedan gick vi till en restaurang och åt kvällsmat. 
Även på lördagen gick vi på stan några timmar, handlade lite mer och sen tillbaka till hotellet för att göra iordning oss för restaurang lite senare på kvällen. Var även fyverkerier utanför hotellrummet över en liten sjö som låg där, mysigt! 

På söndagen hade vi några timmar kvar i Köpenhamn innan det var dax för hemresa och att säga hejdå till Filip. Kort och gott hade vi en helt underbar och mysig helg tillsammans. 

Nu kommer han hem igen på fredag för att stanna över hela julen, många dagar tillsammans. 

 


 
 


 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0