Inlägg: -

Its over

Hej godingar!
En hel del har hunnits med sen jag senast skrev här. Jag har varit på bal, tagit studenten och mycket annat roligt. Det har varit en helt underbar vecka. I lördags kan jag ha varit den tröttaste människan på hela jorden. Har ju även varit sjuk under en lång period nu och det bidrog givetvis till att jag var tröttare än vanligt.
I Tisdags var det bal, alla vänner var så otroligt fina. Jag var så glad. Innan balen var jag och fixade mig och sedan var jag och mamma hemma hos Filip med hans släkt. Under kvällen hölls det tal, delades ut priser, trerätters och massa dans!
I Fredags var det den stora dagen!
Vaknade upp med älskling kl halv 5 på morgonen och vi fixade iordning oss och åkte till champagnefrukosten. Därefter var det flakåkning, så himla roligt!
Sen var det middag och annat i skolan innan det var UTSPRING!
På kvällen hade jag och ett gäng hyrt viphyllan på Lipz så där spenderade vi våran kväll. Kan ha varit den bästa dagen i mitt liv!
Och nu då?
I sommar ska jag jobba på Älvhögsborg och Trollhättans camping och i höst ska jag jobba kvar på Älvhögsborg vilket känns jättebra! Trivs super där. Sedan vill jag väldigt gärna resa under en längre tid så det hoppas jag på.
Tänk att 12 år av skola är slut nu, SLUT. Dock är det högskolan kvar men det känns inte likadant. Massa år på skogshöjdens skola, och sedan musikklassen, en sån otroligt rolig tid alla konserter som vi övade på i månader och sedan blev så bra. Så glad att jag började där, att få göra det jag älskade på skoltid var oerhört skönt!
Sedan en vecka på idrottsprogrammet på måg där jag ganska snabbt insåg att det inte var min grej, sedan en vecka natur på fridagymnasiet där jag sedan stannade fast på samhällsprogrammet istället. Är jättenöjd med mitt val av gymnasie! Visst har det varit tyngre stunder men även bra som har vägt upp de tyngre tack vare mina älskade vänner. Jag har lärt känna så otroligt mycket nytt folk och även mig själv.
När jag kom till Fridagymnasiet för första gången kände jag två stycken personer innan. Jag är glad att jag tog steget som jag själv ville och inte följde mina kompisars väg bara för att få vara med dem. Det kunde jag ju vara endå. Ni som snart ska söka, gå er egen väg! Vi har gjort så mycket roligt tillsammans på Frida såsom Lurö, skarsjön och Hollandsresan! Detta är bara några få av sakerna vi har gjort tillsammans och som jag aldrig kommer glömma.
Jag är verkligen nöjd med mina betyg och har verkligen kämpat för att komma hit jag är idag. Jag vill tacka alla mina vänner som stöttat mig både i framgångar och motgångar. Ni är guld värda, jag kan inte tacka er nog.
Äntligen kan jag göra det jag själv vill utan att ha skolan som styr mig. Nu ska jag leva fullt ut och göra det jag vill!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0