Inlägg: -

Teneriffa med min stora kärlek

Är nu återigen hemma efter en vecka på underbara Teneriffa. En vecka med massa sol och bad, många långa promenader längst den fina strandpromenaden och massa god mat med min stora kärlek. 

Vi bodde på ett hotell som heter California, otroligt fint hotell som är helt nyrenoverat, fin pool och väldigt bra läge. Nära till allt. Så det kan jag varmt rekommendera till er som ska till Teneriffa. 

Vi har haft 30 grader och strålande solsken varje dag så det har blivit mycket tid spenderad på stranden och i havet. Vi låg vid tre olika stränder, Playa los vistas, Playa los christianos och Playa de las Americas.

Favoritstränderna var Playa los Vistas och Las Americas. Playa los vistas har vit sand och är stor och las Americas består av flera små vikar, i vattnet var det sjukt höga vågor. Så roligt! 
Ätit massa god mat, paradiset där för mig som älskar fisk och skaldjur. Åt det varje dag. En dag beställde vi in en grill-fisk och skaldjurstallrik för två med tonfisk, sjötunga, en till fisk, musslor och massa jätteräkor. Så gott. Fanns även ett flertal Frozen yoghurt ställen där vi åt flera gånger, så mycket godare än glass. 

Har haft en fantastisk vecka, det var verkligen med sorgen i hjärtat som vi åkte där ifrån. En hel vecka tillsammans bestående av massa mys och vi har haft så otroligt roligt. Dethär behövde vi efter att varit ifrån varandra så mycket detta året, nu har vi ny energi inför våren. Att komma hem till sol och vårväder här hemma gör ju inte heller något! 

Längtar till nästa resa redan nu, fjärde utlandsresan på mindre än ett år. Napa i Maj, London i Juli, Thailand i Januari och nu Teneriffa. Att resa är det bästa som finns. 



 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Funderar på att åka till Teneriffa med min pojkvän, vad kostade det för er? Och hur länge i förväg bokade ni?
Ha det bra!

Svar: Hej Ida! Skulle du kunna mejla mig så tar vi det där? :)
Victoria.erikson@live.se
Victoria Erikson

2013-04-02 @ 10:34:04

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0