Inlägg: -

Fråga från läsare

Jag fick en fråga här om dagen vad min och Filips resa till Teneriffa kostade osv så tänkte skriva lite om det. 
 
Vi bokade vår resa med Ving, alltid ett säkert kort med bra priser och utbud. Bokade resan den 15 Februari och åkte den 24 Mars så lite mer än en månad innan.
Resan var nedsatt då det var såpass nära inpå så vi betalade 10800:- tillsammans och då ingick flyg, transfer till och från flygplatsen och boende. Som jag skrivit tidigare bodde vi på California (Playa de las Americas) och vi trivdes hur bra som helst, nyrenoverade lägenheter, trevlig personal och ett mysigt poolområde. 
Här ingick ingen frukost men man kunde köpa till det för 6,5 euro/per person och dag, men det var inte värt. Första morgonen tjuvkikade vi lite på den, det fanns lite olika ostar, skinkor, färska frukter, bröd och fil. Ja en traditionell hotellfrukost alltså, men inte så att den var värd 6,5 Euro per morgon. 
Vi valde istället att göra vår egen frukostbuffe i vår fina lägenhet varje morgon med färskt bröd och annat gott. 
Lunch åt vi inte varje dag, tror vi gjorde det två dagar och de låg i prisklasserna 4-9 Euro utan dricka. Beroende på vad man vill ha.
Varje kväll åt vi middag ute och maten låg i prisklasserna 8 Euro och uppåt. En dag åt vi en stor fisk och skaldjurstallrik och den kostade 26 Euro.
 
Priserna på mat i restaurangerna varierar givetvis väldigt mycket. Vi hade tur nu när vi åkte då även Euron var låg. Vi la ihop en summa pengar och delade på allt vi åt/köpte, mycket lättare. Det blir ganska jämt i slutändan endå. 
 
Teneriffa är riktigt mysigt, fina stränder, underbar spansk mat, och en uuuuuunderbar strandpromenad. Ja en otrolig mysig ö som jag varmt kan rekomendera till er. 
Dock rekomenderar jag inte att åka för tidigt på året då vädret kan vara ostabilt och är lite kallare även om det finns resor dit. Vi åkte ju som sagt slutet av Mars och hade 30 grader och sol varje dag. Kan vara lite kallt i havet för en badkruka, men det hade inte jag och Filip några problem med utan låg i flera timmar haha. 
 
Några mer frågor? Tveka inte att fråga! 

 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0